Richie Hawtin znowu coś kombinuje \ Twitter DJ (wideo)

richie hawtin,twitter,dj,minus,native instruments,software,online,dvs,traktor,serato,dvs
Zwykły wpis

Richiego Hawtina każdy zna. Jaki jest też każdy wie. Jedni go czczą, drudzy nienawidzą. Jednego nie można mu odmówić – nieustannej innowacji i zdolności do kreowania bardzo ciekawych wynalazków.

Native Instruments – Traktor

To właśnie Richie Hawtin miał największy udział w budowaniu sukcesu Traktor DJ Studio i Traktor Scratch. Wynalazek moim zdaniem rewelacyjny. Wiem, że zaraz znajdzie się setka przeciwników cyfryzacji sztuki didżejskiej, ale mam to w… Nie liczy się dla mnie instrument, tylko to co dzięki niemu artysta uzyskuje.

Beatport

Przy Beatporcie Richie też maczał palce i też się udało. Polityka rodem z Empiku (zaprzeczająca idei wsparcia niezależnej muzyki) i sama muzyka serwowana przez sklep mi może nie leży, ale trzeba przyznać że sklep odniósł sukces na całkiem sporą skalę.

Twitter DJ

Teraz Ryszard wymyślił sobie kolejną zabawkę. Dzięki zsynchronizowaniu swojego DVSa, czyli Traktora czy Serato itp., będziecie mogli automatycznie publikować posty na Twitterze opisujące co właśnie leci w Waszym secie. Fajne, nie? Właśnie wyobraziłem sobie rozmowę DJa z potencjalnym słuchaczem w klubie:

– Co to za numer?
– Se na Twitterze sprawdź se!

A tak całkiem serio, to pomysł mi się podoba. Możliwość zobaczenia „co się gra i gdzie” na żywo jest kozackim pomysłem. Wszystko to jest geolokalizowane i popakowane w sety. I jeszcze do tego można posłuchać wybranych utworów. Bomba! Oczywiście sprawdziłem na stronie Twitter.dj co jest aktualnie Top Tracks i złapałem się za głowę. Do przewidzenia było to, że na szczycie będzie szajs. Może jednak jak się pomysł rozwinie i będzie miał więcej możliwości filtrowania, to inspiracji będą mogli tam szukać również przedstawiciele bardziej alternatywnego grania.

Aplikację można pobrać na stronie twitter.dj/beta/download

A jak Wam się podoba koncepcja? Zainstalujecie taką aplikację na swoich kompach?

Skomentuj

