Co wykopałem u znajomego na półce, czyli z zupełnie innej beczki.

elektromonter,suchypion,holy toy,warszawa,winyl,album,new wave,80s,cold wave,postpunk
Zwykły wpis

Byłem ostatnio u znajomego, który jest psychofanem Psyche i wyznawcą pionu w fotografii. Poza tym ma godną uwagi kolekcję płyt winylowych, do której oczywiście się dobrałem.

Poszperałem trochę wśród tych dwunastek. Przeważał w nich klimat post-punk-cold-wave-new-wave-80s-ebm-dark-koko-spoko, który zdominował moją głowę na następnych kilka dni. No i pojawiła się oczywiście jedna pozycja, która mocno mną tąpnęła.

Tak wiem, dawno na blogu nie przenosiliśmy się w czasie do lat 80-tych. Cały czas ten future-space-android-bass. Tak więc dla odświeżenia bani i polecenia w pogo wrzucam to – Holy Toy. To polsko-norweska grupa, o której istnieniu nie miałem zbytnio pojęcia. Przyznaję się bez bicia. Szczerze żałuję. Po pierwsze uderzyło mnie świetne brzmienie z wypchniętym na front basem i zajebiście dynamiczną perkusją. Fajnie brzmi też werbel, który jest podobnie zmodyfikowany jak na płytach Joy Division. Słuchając całej płyty nie da się uniknąć porównania właśnie z Joy Division, ale nawet w takim zestawieniu z gigantami Holy Toy dobrze sobie radzi. „Warszawa” to pierwszy longplay grupy, uważany w Norwegii (podobnie jak cała twórczość Holy Toy) za kultowy, nagrany jako reakcja na wprowadzenie stanu wojennego w Polsce. A, i trzeba jeszcze zaznaczyć, że płyta powstała w 1982 roku, czyli ma tyle lat co ja! Teraz ich albumy chodzą na aukcjach nawet za 350 złotych!

Płyta nadal jest u mnie bo na szczęście znajomy aktualnie nie ma gramofonu. Posłucham jej dzisiaj. Jeszcze pewnie ze dwa razy.

Znajomy, o którym mówię jest fotografem, fotoreporterem i autorem bloga Suchypion, na który zapraszam. W przypływie szału jest również perkusistą postpunkowego zespołu SuchyPion.

Jedna uwaga do wpisu “Co wykopałem u znajomego na półce, czyli z zupełnie innej beczki.

Skomentuj

